Šílený nápad

Tak jsem zase jednou neposlechl vlastní rozum a vymyslel si zatím největší ptákovinu ze všech mnou pořádaných eventů – rozhodl se udělat event založený na wherigo hře :-D Myšlenka to je možná inovativní, ale kdo někdy zkoušel naprogramovat nějaké wherigo, brzy zjistil, že to tak jednoduché nebude – a to převážně díky „skvěle“ odladěnému builderu i playerům v jednotlivých přístrojích ;-) .

Navíc pokud vytvoříte nějakou wherigo cache, tak vás maximálně zakousne jeden FTFkař, který se ke keši hnal jako první, a i když jste to dvacetkrát testovali jak v emulátoru, tak v terénu, stejně mu hra při první příležitosti spadla. Zde jsem však riskoval ukamžitou dekapitaci od zhruba 70 přihlášených najednou :-D . Každopádně protože vždy musí být někdo, kdo řekne: „Přátelé, tak tudy ne!“, rozhodl jsem se do této akce pustit :-) .

Tak o čem to vlastně bude?

První, co jsem musel vymyslet, byl samozřejmě koncept. Chtěl jsem, aby se hra mohla hrát v týmech, a zároveň, aby každý tým šel jinou cestou, takže jedinou logickou volbou bylo vytvoření soustředných kruhových zón, všechny se středem na Lotharově vrchu, kde byl cíl. Zón bylo 12, všechny (až na poslední 2) vždy po 500 m, největší měla v průměru 10 km.

Stál jsem tedy před problémem, jak tyto kruhové zóny (resp. mezikruží) vytvořit, protože builder již nepodporuje možnost vytvořit si vlastní tvar pomocí klikání a přetahování bodů. Jako alternativa tu je nástroj od kolegy me2da09, ale ani ten nebyl příliš vhodný, takže nakonec jsem to vyřešil kombinací obklikávání kružnice v OziExploreruCE, ze kterého jsem následně do počítače překopíroval WPT soubor a pomocí vytvořeného PHP scriptu z něj vytáhnul souřadnice jednotl. bodů zóny. Zcela jistě nijak pohodlné a jednoduché řešení, ale zas tak zdatný programátor nejsem, abych to vymyslel jinak ;-) .

Když byly zóny hotové, dal jsem se do vymýšlení úkolů. Hlavním témtem celé hry se stalo sehnání co nejvíce (virtuálních) vojáků na podporu sbírajícího se vojska proti císaři Lotharovi (historické souvislosti viz odkaz na listing o něco níže). Aby se ale k hráči nějaký voják přidal, musel pro něj nejprve splnit určitý dílčí úkol, který jednotlliví vojácí zadávali v zónách. Úkoly jsem se snažil vymýšlet různorodé: některé na přemýšlení, některé více fyzické, jiné spíše na přesnost. Zároveň musela část týmu hrající wherigo spolupracovat s druhou částí týmu, která se nacházela pod Lotharovým vrchem a pomáhala „wherigistům“ plnit některé úkoly.

Mezi úkoly jste tak mohli najít např. logickou hádanku se 3 dcerami, z nichž jedna vždy mluví pravdu, jedna vždy lže a třetí někdy lže a někdy mluví pravdu (na kterou se však nakonec nedostalo, viz níže), dále běh na čas, změření přesné vzdálenosti 560 m od zóny, kde se měl položit meč, a pokud se při tomto úkonu hráč nacházel v jiné, neviditelné zóně, úkol splnil, či úkol využívající kombinaci 2 předmětů – virtuálních kalichů o objemu 3 a 5 l, pomocí jejichž naplňování, vyprazdňování či přelévání z jednoho do druhého měl hráč dosáhnout kýženého objemu 4 l.

Jak jsem již psal, hlavním úkolem bylo sehnání co nejvíce vojáků, protože čím více vojáků měl mít tým, když dosáhl zóny nazvané Týl, která se nacházela téměř před cílem, tím méně tam měli hráči čekat, než uplyne zadaný časový limit (odvislý od počtu nezískaných vojáků), aby se mohli vydat směrem na Lotharův vrch, kde byl naprogramovaný konec hry. Píši záměrně v podmiňovacím způsobu,  protože toto nakonec nevyšlo tak, jak jsem si představoval.

Původní myšlenka, že vyhraje ten tým, který bude nejen nejrychleji v zóně před cílem, kde bude muset čekat, než ho hra v závislosti na získaných vojácích pustí dál, ale zároveň i ten tým, který bude mít co nejvíce získaných vojáků, aby nemusel čekat dlouho a jiný, sice pomalejší, ale o něco v získávání vojáků zdatnější tým, jej předběhl, se nakonec tak úplně neuskutečnila. Podívejme se tedy na to, jak k tomu došlo:

Ukolébání vlastní dokonalostí

Po vyzkoušení všech možných i nemožných řešení úkolů v emulátoru jsem se vydal přímo do terénu. K dispozici jsem měl PPC, Garmin Colorado 300, Garmin Oregon 300 a 550, se kterým jsem čekal, dle zkušeností jiných, největší problémy.

Zvolil jsem si tedy náhodné místo startu a vyrazil. Na všech přístrojích jsem opět zkoušel veškeré možnosti a nestandardní situace ve snaze předvídat chování hráčů – a hle, hra se vždy chovala naprosto korektně. Protože jsem ale člověk vůči wherigu nedůvěřivý ;-) , zabudoval jsem ještě doma po terénní zkoušce nástroj nazvaný výstižně Záchranný kruh. Tento předmět uměl po zadání hesla, které jsem znal pouze já, odemknout jakoukoliv zónu, takže v případě nouze by umožnil týmu i přes ztrátu dosažených výsledků, pokračovat ve hře dále. A nemohl jsem si pak při samotném eventu gratulovat za tento nápad více… :-) .

Osudová chyba

Čekal jsem mnohé. Čekal jsem, že některé přístroje, především onen Oregon 550, budou mít se hrou i přes testování sem tam nějaké problémy, protože za tu dobu, co se wherigu věnuji, jsem už poznal mnohá úskalí, která přináší jak nefunkční builder, tak různě se chovající playery v jednotlivých typech přístrojů. Ale že mě nakonec potopí dokonce i web wherigo.com, to jsem opravdu nečekal :-D .

Onou osudovou chybou se totiž nakonec ukázalo nahrátí cartridge na tento oficiální web. Zatímco při testování jsem do přístrojů nahrával  soubor přímo z mého počítače, při eventu si ale cartridge stahovali hráči z webu. A ten – neptejte se mě jak – zřejmě při prvním uploadu souboru se hrou tento poškodil, což následně zapříčilo pád na NAPROSTO VŠECH přístrojích v 2. zóně (úkol se 3 dcerami) :-D .

Kdyby se eventu neúčastnily též 2 konkrétní přístroje, které jsem používal při testování (bohužel při „ostré akci“ již s nahranou cartridgí z wherigo.com), řekl bych, že jsem někde udělal chybu při programování já. Ale i na těchto  přístrojích hra nakonec na stejném místě spadla, resp. vypnula celý přístroj a ani načtení ze zálohy k rozchození hry nepomohlo. Poučení tedy pro příště: cartridge raději nahrávat na vlastní stránky a nedůvěřovat oficiálnímu webu :-D .

Hoďte mi záchranný kruh

Nakonec tedy došlo na výše zmíněný Záchranný kruh, díky kterému mohly týmy pokračovat dále ve hře. Nakonec se už žádné chyby neobjevily, takže hru dohráli všichni, ale protože použitím Záchranného kruhu přišli zároveň i o dosažený postup, a protože kvůli tomu nastalo velké zdržení při hře, nezbylo nakonec nic jiného, než hru urychlit a vyslat týmy do cíle podle toho, v jakém dorazily pořadí, bez čekání na časový limit.

Sypání popele……a nebo ne?

Abych na konec mého článku nějak zhodnotil event z pohledu autora:

1. Byl to risk a já jsem do něj šel :-) . Nicméně vzhledem k tomu, že asi až na 2 reakce byly ohlasy více, než kladné, jsem se hrou naprosto spokojen a dokážu si v budoucnu představit nějaké opakování. Získané zkušenosti by mi měly pomoci hru ještě zdokonalit, aby se ani ten Záchranný kruh nemusel používat ;-) .

2. Zcela však odmítám – a musel jsem se tomu smát – připomínky 2 osob, že jsem si měl projít všechny trasy, protože některé byly horší, jiné lepší :-) . Krom toho, že to není v lidských silách, zvlášť, když díky unikátnosti kruhových zón mohl jít kdokoliv kudykoliv, zvolit desítky, až stovky různých kombinací cest vedoucích k cíli, tak každá hra je mimo jiné i o štěstí, takže někteří prostě měli při běhu rovnou louku a jiní museli skákat ze srázu dolů – to už prostě neovlivním :-D .

3. Co ale naopak beru je to, že jsem měl zkusit ostestovat i hru staženou z wherigo.com. V životě by mě tedy nenapadlo, že se může stát to, co se stalo, ale minimálně předpokládat musí člověk u wheriga vše, že? :-) .

Tedy zcela závěrem – děkuji všem zúčastněným, mimo jiné i za to, že měli pochopení, když hra spadla :-) a doufám, že se u dalšího wherigo eventu uvidíme opět. A aby můj článek nevyzněl jen tak trochu negativisticky a navnadil jsem i další autory ke konání podobných akcí, připojuji odkaz na listing, kde si můžete přečíst reakce všech zúčastněných ;-)listing.

VN:F [1.9.5_1105]
Hodnocení: 5.0/5 (celkem 7 hlasů)
Wherigo event Na Lothara! z pohledu autora, 5.0 out of 5 based on 7 ratings
Sdílej s přáteli:
  • Facebook
  • Twitter
  • Digg
  • del.icio.us
  • Google Bookmarks


Komentáře:
6 komentářů k článku "Wherigo event Na Lothara! z pohledu autora"
Zbyšek - randir napsal 6. 10. 2009 v 8:14

Bylo to super, těším se na další …


m kacer napsal 9. 10. 2009 v 8:27

Bylo to príma, příště bych ale více zapřáhl „Týlní povaleče“ :-) , moc se nudili a neužili si to tolik.


Terezák napsal 9. 10. 2009 v 11:50

Bylo to super, těšíme se na další ročník příští rok :-D


Oliver napsal 9. 10. 2009 v 20:40

No, všem hra ale nespadla….. Kolega Mcavalera, který měl PDA (MDA) nebo jak se to jmenuje, hrál normálně bez potíží dál…. a nic mu nespadlo….A to cartridge stahoval také z wherigo.com


Sutech napsal 9. 10. 2009 v 21:27

A to bude právě ten problém – na PDA/PPC většinou funguje všechno, co nefunguje na dalších typech přístrojů :-(
Tak např. pokud po zodpovězení na nějakou otázku v inputu se pouze zaktivní zóna a nic jiného, tak je to pro Oregon či Colorado konečná – zaseknou se. Musí se to obcházet zobrazením nějaké zprávy, např.: „Správně“, zatímco na PDA/PPC toto nutné není.
A ten problém souvisí právě s tím, že při stahování cartridge z webu si hráč vybírá, pro jaký přístroj to má být – soubor je pak dle této volby upraven a konkrétně v tomto případě byl zmršen…


matonni napsal 28. 10. 2009 v 0:21

I přes dobře popsaný problém, jsem si event užil báječně. Nebyl jsem v týmu „povalečů“, ale v jedním z těch, co byli vysazeni v terénu a zážitek to byl obrovský. Díky a příště opět přijmu takovouto výzvu bez váhání.


Zaslat komentář


2 - two =

Jméno: 
Email: 
URL: 
Text komentáře: