V tomto článku si spolu projdeme scénář pokusné cartridge, která by měla demonstrovat použití základních prvků wherigo. Zaměříme  se především na tyto:

  • zóny
    • aktivace a deaktivace
    • zviditelnění a zneviditelnění
  • předměty (itemy)
    • přesouvání: do zón, k hráči, odstranění
    • aktivace a deaktivace interaktivních tlačítek
  • charaktery
  • timery
    • spouštění a zastavení
  • navázané události na výše zmíněné

Scénář se dělí na část popisující, co právě vidí hráč (odlišení pomocí citace) a část technickou. Na něj pak následně naváže videotutoriál, který bude přesně interpretovat, jak technickou část scénáře provést v builderu.

ZALOŽENÍ CARTRIDGE, VYTVOŘENÍ ZÁKLADNÍCH PRVKŮ

  • založte novou cartridge s názvem Indiana Jones, souřadnice výchozího bodu jsou N 50.073883, E 14.419333 (případně zvolte jiné podle vaší libosti – platí i pro následující)
  • vytvořte 3 zóny s následujícími parametry, ke každé (kromě Fontány) přiřaďte příslušný obrázek (Indiana.jpg, Strom.jpg) z přílohy pod tímto článkem:
    • jméno: Jeskyně, souřadnice N 50.073883, E 14.419333, velikost 25 m, status viditelná, aktivní
    • jméno: Fontána mládí, souřadnice N 50.0746, E 14.419633, velikost 25 m, status neviditelná, neaktivní, proximity 20 m
    • jméno: Strom života, souřadnice N 50.0755, E 14.420167, velikost 25 m, status viditelná, neaktivní
  • vytvořte postavu Indiana Jonese, přiřaďte příslušný obrázek, umístěte postavu do zóny Jeskyně, vytvořte aktivní tlačítko Promluvit si
  • vytvořte předmět Měch, přiřaďte obrázek, vytvořte neaktivní tlačítko Nabrat vodu
  • vytvořte Timer s odpočtem 40 s (či jiným časovým úsekem, za který dokážete uběhnout zhruba 100 m)

JEDNOTLIVÉ ZÓNY A UDÁLOSTI K NIM NAPROGRAMOVANÉ

ZAHÁJENÍ HRY

Po spuštění hry se hráči zobrazuje úvodní obrazovka s textem „Vita te hra Indiana Jones“ a do toho zní intro. Hráč je po odkliknutí zprávy navigován do zóny Jeskyně.

  • úvodní zpráva a intro jsou navázány na událost When a cartridge is started
  • dochází k akci Show a message to the player a Play sound
  • zvuk obsahující intro je odlišný podle toho, na jakém přístroji hráč hraje (zvuky viz příloha)
  • zóna jeskyně je již (viz Založení cartridge…) nastavena jako aktivní a viditelná, proto je hráči již při zahájení hry umožněna navigace k ní

ZÓNA JESKYNĚ

Po vstupu do zóny Jeskyně vidí (v položce You see) charakter Indiana Jonese (dále jen Indiho). Po kliknutí na tlačítko Promluvit si mu Indi sděluje toto: „No konecne, muj spolecnik, uz jsem myslel, ze nedorazis. Bohuzel me postrelili a jedine, co mi muze zachranit zivot, je voda z Fontany mladi. Jdi ji najit – rychle!“ a hráč obdrží do inventáře předmět Měch.

Hráč nyní nemá, kam se navigovat, proto musí nalézt Fontánu mládí (v parku, kde se tato hra odehrává, se nachází skutečná fontána)

  • událost When Promluvit si occurs vyvolá tyto události:
    • zobrazí se zpráva pomocí akce Show message to the player
    • k hráči se přesune předmět Měch pomocí  Move an item… to a character, zone…
    • tlačítko Promluvit si u charakteru Indiho se deaktivuje pomocí Show or hide a character or item command
    • zóna Indiana Jones se deaktivuje pomocí Set a zone active or inactive
    • zóna Fontána mládí se aktivue

ZÓNA FONTÁNA MLÁDÍ

Když se hráč přiblíží k fontáně (skutečné) na 20 m, zobrazí se mu zpráva „Ta fontana je tu uz nekde blizko“ a po příchodu přímo k fontáně potom zpráva „Slava, nasel jsem ji, ted uz jen nabrat vodu a zpatky za Indim“

Po kliknutí na tlačítko Nabrat vodu se však zjevuje démon, který vyhožuje hráči smrtí: „Kdo se opovazuje krast z Fontany mladi zazracnou vodu? Rozdrtim te jako vlassky orech, cervicku!!!“ následované další informací: „Rychle, utikej ke Stromu zivota, nez te demon dohoni!“. V tu chvíli má hráč 40 s na to, aby doběhl do zóny Strom života.

  • při přiblížení se do vzdálenosti proximity neviditelné zóny Fontána života je aktivována událost When the player is within proximity to a zone a na ní navázaná akce Show a message to the player
  • po vstupu do zóny se tato zviditelňuje pomocí akce Set a zone, item… visible or invisible, hráči se zobrazuje zpráva a na předmětu Měch se aktivuje tlačítko Nabrat vodu
  • po kliknutí na tlačítko se zobrazuje zpráva, jí podřízená další zpráva (Script to run when button clicked) a jí podřízená akce Start a timer – spustit timer, zóna Fontána mládí se deaktivuje, zóna Strom života se aktivuje a tlačítko Nabrat vodu u předmětu Měch se deaktivuje

ZÓNA STROM ŽIVOTA

nyní mohou nastat 2 situace:

a) hráč stačí doběhnout do zóny Strom života dříve, než uplyne čas: v tom případě se zobrazuje zpráva „Vyborne, utekl jsi demonovi, ted uz jen staci pouze donest zazracnou vodu Indimu a ukol bude splnen“

b) hráč doběhnout včas nestačí: v takovém případě se zobrazuje zpráva: „Bohuzel te demon dohonil a mech se zazracnou vodou ti sebral. V dusleduku toho Indi zemrel – ukol jsi nesplnil“

  • pro možnost a) je v zóně Strom života naprogramována událost When the player enters a zone a na ní navázané akce Stop a timer, která zastaví timer, aby neuplynul a zobrazení zprávy
  • pro možnost b) je naprogramována událost When a timer tick event occurs – hráči se zobrazuje zpráva, pomocí akce Move an item… to a character, zone… je hráči odebrán (nil) předmět Měch, zóna Strom života se deaktivuje

Scénář končí, gratuluji k úspěšnému vytvoření této pokusné cartridge. Nyní již jen stačí vyrazit ven a vyzkoušet ji ve vašem přístroji.

Soubory k pokusné cartridgi (1349)
VN:F [1.9.5_1105]
Hodnocení: 4.4/5 (celkem 5 hlasů)
Vytváříme pokusnou cartridge - scénář, 4.4 out of 5 based on 5 ratings
Sdílej s přáteli:
  • Facebook
  • Twitter
  • Digg
  • del.icio.us
  • Google Bookmarks


Komentáře:
3 komentářů k článku "Vytváříme pokusnou cartridge – scénář"
szkandi napsal 30. 6. 2009 v 13:47

Ahoj,
diky za clanek, jen me trapi jedna vec. Kde se vytvari tlacitko? To mi nejak porad unika. Diky.


Sutech napsal 7. 7. 2009 v 10:47

Zkus být trochu konkrétnější :-)


boobek napsal 26. 8. 2009 v 7:30

Ahoj mohl by jsi prosimte nekam dat ten zdrojak abych se mohl trochu orientovat DIK


Zaslat komentář


6 - two =

Jméno: 
Email: 
URL: 
Text komentáře: