V dnešním článku se seznámíme s několika interními proměnnými a podíváme se na jejich využití. Zároveň si řekněme, jak s nimi pracovat.
Prvním způsobem, jak využít (jakékoliv, tedy nejen interní) proměnné, je zobrazení jejich hodnot v textu message (či jiném textovém poli). K tomu, abychom to ale mohli udělat, potřebujeme text zprávy nejprve „ozávorkovat“. Postup je následující:
[[Text zprávy ]]..Promenna..[[ pokračování textu.]]
Názornější příklad snad poskytne přiložený obrázek.
Stejným způsobem můžeme též zobrazit vlastní nadefinované proměnné a také hodnoty vlastností charakterů, zón, itemů atd. Tedy např. budu-li mít item Míč s vyplněným polem Description (= velky, kulaty a barevny), mohu vyvolat zprávu, ve které toto pole zobrazím:
[[Mic je ]]..zitemMic.Description..[[]]
V této souvislosti bych vás rád upozornil ještě na 2 věci, které se ve výše uvedeném příkladu objevily: 1. je to nutnost uvádět přesné pojmenování itemu, charakteru, zóny…, tak, jak je uložena ve zdrojovém kódu. Tedy ne pouze Mic, ale zitemMic, 2. pokud se proměnná objeví na začátku či na konci textu, nesmíte zapomenout na závorky, i když uvnitř nich nebude nic obsaženo.
Druhým způsobem využití je přiřazování hodnot k těmto proměnným a jejich používání v podmínkách. Příklady:
1.
Hodnoty vlastností itemů atd. můžeme lehce změnit pomocí příkazu Set an object property or variable to a value… Např. item Míč tak můžeme přejmenovat např. na Balón. Stačí použít výše uvedený příkaz a postupně zvolit:
2.
Set JmenoHrace equal to Player.Name
If JmenoHrace equal Benjo5
Show message to the player
End
3.
Stejným postupem jako u příkladu 2., můžeme využít další proměnné např. ke zjištění, jaký přístroj hráč při hraní používá, což se může hodit při optimalizaci hry pro různé platformy. Stačí se dotázat na hodnotu proměnné Env.Device. Hodnota pro PPC je Windows PPC, pro Garmin Colorado a Oregon je to Garmin Colorado.
Jinou proměnnou – Env.DeviceID – můžeme zjistit, zda hráč nehraje na počítači (hodnota v takovém případě bude Desktop) a využít to pro zabránění hraní v emulátoru např. tím, že deaktivujeme úvodní zónu, zde nazvanou Zacatek:
Set TypPristroje equal to Env.DeviceID
If TypPristroje equal Desktop
Set zoneZacatek Active false
End
Existují samozřejmě desítky dalších interních proměnných, pokud se mi některé z nich (např. i za vašeho přispění) podaří zjistit, do seznamu je doplním.