V dnešním článku se seznámíme s několika interními proměnnými a podíváme se na jejich využití. Zároveň si řekněme, jak s nimi pracovat.

Využití

Prvním způsobem, jak využít (jakékoliv, tedy nejen interní) proměnné, je zobrazení jejich hodnot v textu message (či jiném textovém poli). K tomu, abychom to ale mohli udělat, potřebujeme text zprávy nejprve „ozávorkovat“. Postup je následující:

[[Text zprávy ]]..Promenna..[[ pokračování textu.]]

Názornější příklad snad poskytne přiložený obrázek.

zprava

Stejným způsobem můžeme též zobrazit vlastní nadefinované proměnné a také hodnoty vlastností charakterů, zón, itemů atd. Tedy např. budu-li mít item Míč s vyplněným polem Description (= velky, kulaty a barevny), mohu vyvolat zprávu, ve které toto pole zobrazím:

[[Mic je ]]..zitemMic.Description..[[]]

V této souvislosti bych vás rád upozornil ještě na 2 věci, které se ve výše uvedeném příkladu objevily: 1. je to nutnost uvádět přesné pojmenování itemu, charakteru, zóny…, tak, jak je uložena ve zdrojovém kódu. Tedy ne pouze Mic, ale zitemMic, 2. pokud se proměnná objeví na začátku či na konci textu, nesmíte zapomenout na závorky, i když uvnitř nich nebude nic obsaženo.

 

Druhým způsobem využití je přiřazování hodnot k těmto proměnným a jejich používání v podmínkách. Příklady:

1.

Hodnoty vlastností itemů atd. můžeme lehce změnit pomocí příkazu Set an object property or variable to a value… Např. item Míč tak můžeme přejmenovat např. na Balón. Stačí použít výše uvedený příkaz a postupně zvolit:

  • Pick an Object Type -> Item
  • Pick an Object -> Mic
  • Pick an Property -> Name
  • následně přiradit novou hodnotu Value -> Balon

2.

  • Máme uživatelskou proměnnou typu string s názvem JmenoHrace.
  • Této vlastní proměnné přiřadíme pomocí příkazu Set an object property or variable to a value… hodnotu interní proměnné Player.Name obsahující jméno hráče, který si cartridge stáhnul z wherigo.com
  • Následně ji použijeme v podmínce, která pokud bude splněna, zobrazí zprávu: „Nazdar FTFkaři“

Set JmenoHrace equal to Player.Name

If JmenoHrace equal Benjo5

Show message to the player

End

3.

Stejným postupem jako u příkladu 2., můžeme využít další proměnné např. ke zjištění, jaký přístroj hráč při hraní používá, což se může hodit při optimalizaci hry pro různé platformy. Stačí se dotázat na hodnotu proměnné Env.Device. Hodnota pro PPC je Windows PPC, pro Garmin Colorado a Oregon je to Garmin Colorado.

Jinou proměnnou – Env.DeviceID – můžeme zjistit, zda hráč nehraje na počítači (hodnota v takovém případě bude Desktop) a využít to pro zabránění hraní v emulátoru  např. tím, že deaktivujeme úvodní zónu, zde nazvanou Zacatek:

Set TypPristroje equal to Env.DeviceID

If TypPristroje equal Desktop

Set zoneZacatek Active false

End

Seznam a význam interních proměnných

  • Player.Name – jméno hráče, který stáhnul cartridge z webu wherigo.com
  • Player.CompletionCode – unikátní unlock kód generovaný webem, slouží k „odemčení“ cartridge při logování pro konkrétního hráče, tj. každému se generuje jiný
  • Env. (pořadí hodnot: Garmin Colorado (Oregon)/PocketPC/emulátor)
    • Device – typ přístroje, na kterém hráč hraje: Garmin Colorado/Windows PPC/záleží, pro jaký přístroj hráč v builderu soubor GWC zkompiloval
    • DeviceID – identifikační číslo přístroje, na kterém hráč hraje – identifikační číslo přístroje/dentifikační číslo přístroje/Desktop
    • Platform – platforma, na které přístroj běží – Vendor 1 ARM9/bude odlišné u různých PPC, v mém případě je to PocketPC 2003/Win32
    • CartFoldersložka, kde je cartridge uložena – 1:/Wherigo/složka v PPC/složka ve Windows
    • Version – verze playeru – 2.11/2.11/2.11
    • CartFilename – název souboru cartridge – nazev/nazev.gwc/nazev.gwc
    • Downloaded – čas stažení cartridge v sekundách, který uplynul od – 31.12.1989/nepodařilo se zjistit/1.1.1970

Existují samozřejmě desítky dalších interních proměnných, pokud se mi některé z nich (např. i za vašeho přispění) podaří zjistit, do seznamu je doplním.

VN:F [1.9.5_1105]
Hodnocení: 5.0/5 (celkem 2 hlasů)
Využití interních proměnných, 5.0 out of 5 based on 2 ratings
Sdílej s přáteli:
  • Facebook
  • Twitter
  • Digg
  • del.icio.us
  • Google Bookmarks


Zaslat komentář


4 - = one

Jméno: 
Email: 
URL: 
Text komentáře: