Srp
11
(LUA) autor: me2d09

V prvním díle seriálu o LUA jste se dozvěděli, že cartridge se dá psát i jinak než v oficiálním Wherigo Builderu. Já ke psaní používám program PSPad – freewarový textový editor. Pokud ho ve svém počítači nemáte nainstalovaný, doporučuji si stáhnout nejnovější verzi ze stránek http://www.pspad.com/.

Zvýrazňování syntaxe 

Aby bylo psaní kódu snadnější než v poznámkovém bloku, přidáme do PSPadu zvýrazňovač LUA syntaxe. Můžete použít můj zvýrazňovač, který je doplněný i o speciální Wherigo klíčová slova:
Wherigo syntax highlight pro PSPad (1354)
Soubor Wherigo.INI uložte do adresáže syntax vašeho PSPadu (nejčastěji to bude C:\Program Files\PSPad editor\Syntax). Pak už zbývá jen otevřít PSPad a zvolit Nastavení -> Nastavení zvýrazňovačů.
Z levého seznamu vybereme první nepřiřazenou položku (zcela dole <not assigned>) a ze seznamu zvýrazňovačů vpravo vybereme Wherigo jak je vidět na následujícím obrázku:

PSPad - syntax highlight

Nezapomeneme v levém seznamu zaškrtnout u položky Wherigo checkbox.

Nyní když otevřeme v PSPadu nějaký zdrojový LUA soubor, bude to vypadat nějak takto:

Ukázka zvýrazňovače

Můj postup při psaní WIG

A jak bylo slíbeno na začátku nyní se se čtenáři podělím o to jak tvořím cartridge já. Vynechávám nyní veškeré fáze o vymýšlení příběhu či tvorbě scénáře ale zaměřím se pouze na psaní kódu. Nejprve otevřu Wherigo Builder a vytvořím novou cartridge, do které naťukám všechny zóny, postavy, předměty, timery co ve hře budu potřebovat. Také si u nich vytvořím příslušné akce, které budu chtít využít, ale většinou do nich nevkládám žádné příkazy.

Tedy např. Cartrdidge… ->Events -> When a cartridge is Resumed -> New -> Ok -> Ok -> Ok -> CTRL + S

Tím posledním krokem jsem cartridge uložil, kouknu do PSPadu, kde si příslušný soubor otevřu, vzniknul tam tento kód:

function cartTest:OnRestore()
-- #GroupDescription=Script --
-- #Comment=Script Comment --
end

Za dva komentáře doplním jen volání vlastní funkce, treba priObnove() a samotnou mojí funkci už píšu do sekce Author functions. Celý kód pak vypadá takto:

function cartTest:OnRestore()
-- #GroupDescription=Script --
-- #Comment=Script Comment --
  priObnove()
 
end
------End Builder Generated functions, Do not Edit, this will be overwritten------
-------------------------------------------------------------------------------
------Builder Generated callbacks, Do not Edit, this will be overwritten------
-------------------------------------------------------------------------------
--#LASTCALLBACKKEY=0#--
------End Builder Generated callbacks, Do not Edit, this will be overwritten------
-- #Author Functions Go Here# --
function priObnove()
    Wherigo.MessageBox("Nacetl jsi hru");
end
-- #End Author Functions# --
-- Nothing after this line --
return cartTest

Psaní veškerého kódu do Author functions má za následek, že cartridge se dá otevřít v Wherigo Builderu.

Vždy když udělám nějaké úpravy, dám v Builderu jen File -> z nabídky posledních otevřených otevřu soubor uložený v PSPadu -> CTRL + M -> Create Playable Cartridge -> Uložím ->replace YES -> Close -> CTRL + E a cartridge vyzkouším v emulátoru. Je to trochu krkolomné, ale nepřišel jsem na to jak třeba rovnou z příkazové řádky spustit emulátor…

Pokud máte někdo nějaký zlepšovák a nebo vlastní postup, podělte se s ostatními v diskuzi pod článkem.

VN:F [1.9.5_1105]
Hodnocení: 4.7/5 (celkem 3 hlasů)
Psaní cartridge v PSPadu, 4.7 out of 5 based on 3 ratings
Sdílej s přáteli:
  • Facebook
  • Twitter
  • Digg
  • del.icio.us
  • Google Bookmarks


Komentáře:
1 komentář k článku "Psaní cartridge v PSPadu"

[...] cart.lua) vytvoříme prázdný soubor a pojmenujeme ho functions.lua. Poté si otevřeme (třeba v PSPadu) náš soubor cart.lua (vytvořený ve Wherigo Builderu) a skoro úplně na začátku doplníme [...]


Zaslat komentář


4 + four =

Jméno: 
Email: 
URL: 
Text komentáře: