zamek_cechy

Sérií těchto článků bych vás chtěl hlavně pozvat na procházku zámeckým parkem v Čechách pod Kosířem (na jaře bývá asi nejkrásnější, a jaro je už skoro za dveřmi). Poté co se projdete parkem a vyzkoušíte zdejší Wherigo, můžete se také dovědět něco bližšího o tom jak je to uděláno, a proč je to tak uděláno…

Začnu poněkud obšírněji – povídáním o tom, proč tahle cartridge vlastně vznikla. Nejlépe to asi pochopíte z mailu, který jsem poílal gerdikovi poté, co jsme si v mailové diskusi vysvětlovali některé odlišnosti ve filosofii této cartridge a první české cartridge „Dělová koule na Špilberku“.

Ahoj

Uvědomil jsem si ještě jednu věc.
Jsi vlastně zatím jediný, kdo absolvoval nejdříve Dělovou kouli a pak teprve Čechy.
Tedy jediný kromě mne.

A já se vědomě snažil udělat WIG cartridge jinou než byla Dělová koule, protože:

1. Chtěl jsem vyzkoušet něco jiného, testnout další možnosti WIG, udělat to „akčnější“
2. Ukázat Brňákům, ale i třeba Pražákům atd. že „Než se Hanák rozkéve, tak to trvá. Ale až se rozkéve, tak to stoji za to !“
3. A v neposlední řadě to byla určitě ješitnost trumfnout marekla – první už jsem být nemohl, tak jsem se chtěl alespoň nějak odlišit

jenomže tohle jsi nemohl tušit a podvědomě jsi k tomu asi přistupoval jako k Dělové kouli (která se dala udělat více intuitivně, jenomže já schválně nasadil hráčům laťku o dost výš).
To není samozřejmě tvoje chyba, holt je to nová věc, a určitě se s tím budou potýkat i ostatní

Takže odpověď na otázku proč catrtridge vznikla známe – z prachobyčejné ješitnosti.

Zajímavý bude asi i další mail, ve kterém jsem odpovídal na dotaz ohledně časové náročnosti tvorby této cartridge:

Čt 7.3. Absolvoval jsem 1. českou WIG „Dělová koule na Špilberku“ (zřejmě dva dny po publikaci, coby 4. úspěšně logující)
Pá 8.3. prvotní zaměření v terénu, nějaké fotky(většinu fotek jsem naštěstí získal od kolegyně z ČSOP) 2,5 hodiny + cesta
So 9.3. první krůčky s WIG Builderem 4 ? hodiny
Ne 9.3. Programování(odpoledne jsem to chtěl jít testnout, ale zjistil jsem že mám vybité baterky v PDA) celý den, určitě tak 12 hodin nejmíň
Po 10.3. První alfatest(skočili jsme u altánu) asi 1,5 + cesta
Út 11.3. opravy podle poznatků alfatestu (úpravy zón, změny dialogů) 2 hodiny
ještě úterý… hledání chyby proč za altánem není aktivní žádná zóna(no byl to blbý překlep který jsem si způsobil editací přímo v .lua zdrujáku – trrue místo true) 3 ? hodiny
Pá 14.3. Druhý alfatest 1,5  hodiny + cesta
stále pátek… Úpravy podle poznatků z alfatestu(drbal jsem se šíleně dlouho s jedním problémem, dodnes nechápu proč to nešlo, nakonec jsem to vyřešil úplně jinak)

publikace na www.geocaching.com

4 hodiny
So 15.3. korespondence s FTFkaři
Ne 16.3. Korespondence se všemi kdo hledali 4 ? hodiny

Pokud by chtěl někdo z toho usuzovat, že to zase až tak časově náročné nebylo, pak nechť zváží následující:

  • prostředí pro které jsem WIG tvořil velmi dobře znám
  • měl jsem k dispozici některé fotky od kolegyně
  • nemusel jsem řešit problémy s kompatibilitou builderů a playerů – v té době byl de facto k dispozici jediný builder, a coby platforma pro player přicházelo prakticky jen PDA s Windows Mobile, Colorado v té době měl málokdo
  • mnohem více času jsem strávil při následných úpravách cartridge – částečně proto, že novější verze builderu nedokázala správně interpretovat .lua z předchozí verze, pak se objevily problémy kompatility s Coloradem
  • mimochodem ještě dnes vlastně mám zdrojáky cartridge v takovém stavu, že je nejsem schopen otevřít žádnou verzí builderu !!!

Pokračování příště…

VN:F [1.9.5_1105]
Hodnocení: 5.0/5 (celkem 1 hlas)
Procházka s Josefem Mánesem (1. část), 5.0 out of 5 based on 1 rating
Sdílej s přáteli:
  • Facebook
  • Twitter
  • Digg
  • del.icio.us
  • Google Bookmarks


Zaslat komentář


2 * nine =

Jméno: 
Email: 
URL: 
Text komentáře: